» Realizacje

Szkuc2
Michał Stachal, 8 lutego 2012, godzina 19:52

Szkuc2 czyli nasza pierwsza zmota zbudowana od podstaw. Założeniem było zbudowanie pojazdu do rajdów przeprawowych spełniającym regulamin Pucharu Polski Off-Road Pl. Do budowy została wykorzystana szczątkowa rama Suzuki Samurai, silnik BMW 140 km, podzespoły mostów oraz reduktor z Suzuki. Na początku postaraliśmy się zrobić "nowe" mosty ponieważ chcieliśmy coś szerszego (10cm) niż samurai. Kosze mechanizmów różnicowych wykorzystaliśmy z suzuki gdzie wsadziliśmy 100% blokady ARB, jak również zwrotnice oraz wszystkie uszczelniacze poza półosiami które robiliśmy na zamówienie. W tylnym moście założyliśmy piasty eliminując możliwość "odjechania" koła. Nowe pochwy wykonane z materiału o grubości 6mm miały być odporne na wszelkie uderzenia. Następnym etapem było zrobienie zawieszenia, wykorzystaliśmy sprężyny z Jimny oraz amortyzatory z Jeep'a, wahacze zrobiliśmy sami, aby były maksymalnie lekkie, a zarazem wytrzymałe. Później wykonaliśmy klatkę bezpieczeństwa, zamontowaliśmy obie wyciągarki (przód STAR, tył i asekuracja elektryk), chłodnicę oraz zbiornik paliwa "uszyty" przez nas na miarę z blachy aluminiowej o grubości 3mm. Następnie ogarnęliśmy wnętrze naszej rajdówki, gdzie znalazły się jedynie najpotrzebniejsze "gadżety" i przełączniki. W międzyczasie skonstruowaliśmy przystawkę mocy która jak się później okazało sprawdziła się w 100% i jest praktycznie nie do zniszczenia. Kolejnym etapem było oblachowanie całości 2mm aluminium. Innowacją w tej rajdówce było zrobienie snorkel'a w postaci specjalnego łapacz na dachu samochodu (podobnie jak w Tomcat'ach) skąd powietrze trafiało do silnika, a dodatkowo poprawiało naszym zdaniem wygląd i widoczność przez przednią szybę w porównaniu z tradycyjnymi snorkel'ami. Po złożeniu wszystkiego do kupy, klatka poszła do malowania proszkowego, jak i wszystkie inne elementy. Na koniec przyszedł najprzyjemniejszy etap czyli składanie na gotowo, przyszło nam wtedy zrobić cała elektrykę, zaczepić dodatkowe oświetlenie, zrobić układ hamulcowy i paliwowy, dopasować wały itp. W efekcie końcowym udało nam się wystartować w kilku imprezach między innymi 3 edycje Pucharu Polski, na których samochód nie sprawiał większych problemów technicznych. pomijając fakt iż musieliśmy zmienić mosty i reduktor w czasie sezonu gdyż nasze super wytrzymałe półosie na zamówienie okazały się nie wytrzymać obciążeń powodowanych przez silnik, a reduktor zmieniliśmy już dla pewności. Po całym sezonie 2010 zdecydowaliśmy się zmienić zawieszanie na Coilovery KING'a w związku z czym musielibyśmy zbyt mocno ingerować w dotychczasową klatkę i zrobiliśmy nową zabierając większość podzespołów z tej rajdówki, dlatego też klatka z tej rajdówki jest do SPRZEDANIA. Jak radził sobie Szkuc2 możecie zobaczyć na tych filmikach:

FILM FILM2 FILM3

Powrót