» Realizacje

Szkuc3
Michał Stachal, 16 lutego 2012, godzina 0:48

Szkuc3 – czyli nasza trzecia rajdówka, powstała w zimie 2010/2011. Tak jak w poprzednim projekcie założeniem było zbudowanie przeprawówki zdolnej do startów w najtrudniejszych imprezach w Polsce. Pierwszym istotnym elementem było zastosowanie amortyzatorów typu coilover firmy KING o średnicy 2,5” i skoku 14”. Po raz kolejny użyliśmy 140 konnego silnika z BMW który sprawdził się w poprzednim sezonie. Reduktorem użytym do budowy został Robur natomiast mosty z Patrola K160 ze 100% blokadami ARB. Budowę nowej zmoty rozpoczęliśmy od stworzenia ramy montażowej na której mieliśmy zacząć budowę całkowicie nowej ramy i tak też się stało. Tradycyjnie użyliśmy wyciągarki mechanicznej ze Stara oraz elektrycznej firmy Superwinch. W celu uzyskania lepszego prowadzenia cała masa została skupiona pomiędzy osiami. Kąt natarcia i zjazdu wynosi 90º. Zastosowanie felg z beadlockami pozwala nam na jazdę na niższych ciśnieniach, co znaczenie polepsza trakcję. Cała elektryka została umieszczona pod dachem, aby uniknąć zalania. Około 50l zbiornik paliwa wykonany z aluminium pozwala na kilkugodzinną jazdę. Całość poszycia wykonana jest z aluminium i pomalowana proszkowo jak również klatka bezpieczeństwa. Zmota osiąga około 105km/h na reduktorze, co pozwala szybko pokonywać odcinki dojazdowe. Dzięki nowemu zawieszeniu świetnie trzyma się na trawersach, ale także pewniej się prowadzi wybierając każdą nierówność. Szkuc3 sprawdził się w Pucharze Polski Off-Road w sezonie 2011 zajmując 6 lokatę praktycznie nie ulegając żadnej awarii. Aktualnie jest w fazie modyfikacji przygotowujących go do sezonu 2012, gdzie planujemy spróbować swoich sił w rajdach typu maraton. Zdjęcia zmoty w terenie znajdziecie w galerii.

TESTY PROLOG


Powrót